vineri, 22 martie 2013

Ce este imunitatea?

  
   Imunitatea este aceea insusire a organismului de a opune rezistenta in fata unor agenti patogeni (bacterii,virusi) sau anumitor substante toxice.
Am sa incerc sa fac acest articol cat mai usor de inteles si de citit.Stiu ca pe multi cititori randurile lungi si numeroase ii sperie dar am sa incerc sa fac cat mai captivant acest articol.
Dupa cum bine stim imunitatea este de doua feluri:
-Imunitatea ereditara,cea mostenita de la parinti
-Imunitatea dobandita,care apare in urma unor boli.
   Cum functioneaza imunitatea?
Imunitatea produsa de celulele B: Celulele B sunt cele care produc anticorpii, fiecare celula producand un anumit anticorp. Astfel, cand o celula intalneste tipul de antigen pentru care este pregatit, se produce anticorpul corespunzator. Ele pot fi clasificate in cinci grupe: IgA, IgG, IgD si IgM (globulina cu rol imunitar).

IgA, reprezinta 10-15% din totalul imunoglobulinelor, constituind cel mai important element de aparare impotriva bacteriilor si virusilor din sange, este creata de celule plasmatice care captusesc intestinul si plamanii.
IgE, responsabila pentru alergii, este atasata la celulele din plamani, precum si in alte parti ale organismului. Cand anticorpii intalnesc alergenii, mastocitele elibereaza histamine, care produc reactia alergica, exteriorizata prin rinoree, prurit ocular, eruptii cutanate, diaree, crampe abdominale.
Globulina IgD, intervine in maturarea limfocitelor.
IgM este prima imunoglobulina secretata atunci cand organismul este invadat de un antigen.
IgG se secreta dupa IgM si are functia de a neutraliza toxinele bacteriene. Este singura care traverseaza bariera placentara, protejand fatul si nou-nascutul in primele luni de viata.

Imunitatea produsa de celule T: Exista doua feluri de celule T: ajutatoare, care identifica tesuturile straine, celulele anormale si virusii, si trag semnalul de alarma , si celulele ucigase NK care le ataca si le distrug. Ele pot fi responsabile de respingerea organelor care au fost transplantate. Celulele T provin din maduva osoasa si se maturizeaza sub controlul timusului, o glanda situata sub tiroida si deasupra inimii. Glanda timus are un rol esential in imunitatea copiilor, ea involuand catre varsta adulta. In cazul lipsei acestei glande, copii sunt extreme de expusi unor infectii virale fata de care organismul, in lipsa limfocitelor T, nu se poate apara, survenind decesul in primele 6 luni de viata.

Limfocitele T asigura rezistenta la infectii, fungi (inclusiv Candida Albicans), paraziti si virusi (herpes, hepatite), alergii, cancer si boli autoimmune. La fel ca si celulelor B, celulele T au memorie imunologica, retin natura microbului respectiv.

Imunitatea depinde de capacitatea celulelor B si T de a recunoaste bacteriile si virusii ce patrund in organism. Daca nu ii detecteaza, nu vor lupta impotriva lor. Odata ce aceste celule retin tipurile de intrusi, ii ataca si ii distrug, fiind ajutate cateodata si de vaccinuri. Nu exista imunitate impotriva racelii, deoarece virusul care o provoaca isi schimba forma, iar sistemul imunitar nu il recunoaste.
Exista un numar de boli congenitale foarte rare, cauzate de obicei de anormalitati ale cromozomilor, care duc la o deficienta in producerea de anticorpi, sau de limfocite T. Persoanele care sufera de o deficienta severa de imuo-globuline pot supravietui daca le sunt administrate injectii cu globulina, provenind de la alte persoane, aproximativ in fiecare luna. Cu toate acestea , o deficienta totala de celule albe este mult mai greu de tratat, iar cei care sufera de aceasta boala, mor de obicei la varsta frageda.

  Imunitatea la nou nascuti:
Pana recent se credea caci copii pana in varsta de 6 luni sunt imuni la infectii.Recent s-au descoperit sugari cu infectii cronice si alte complicatii.Intrebarea se pune de ce?
Raspunsul este simplu.Corpul sugarilor nu poate produce celule imunitare,el fiind dependent de imunitatea (anticorpii) provenita din laptele matern.De aceea este foarte recomandat ca nou-nascutul sa fie alaptat cel putin pana la varsta de 1 an la san si proaspetele mamici sa nu adopte inlocuitori ai laptelui din farmacii deoarece nu este suficient.
Alimentatia mamei,stresul,consumul de substante toxice se rasfrang asupra calitatii laptelui si in prealabil asupra imunitatii pe care o primeste nou-nascutul.

Un comentariu:

  1. Am fost diagnosticat cu HIV / SIDA, timp de peste 5 ani, care mi-a facut sa pierd slujba mea și relația mea cu logodnicul meu, după ce a descoperit că am fost cu HIV, a plecat de la mine am încercat tot tot posibilul să-l facă rămâne cu mine, dar mi-a neglijat până când un prieten de-al meu pe Facebook din Singapore, mi-a spus mare vindecător, care va restaura viața mea din spate cu ierburi sale de vindecare puternice ... el mi-a trimis adresa de e-mail pentru a contacta (draribaspelltemple@gmail.com) și l-am contactat rapid , iar el a spus starea mea poate rezolvată, că el va trata boala imediat numai dacă i se poate avea încredere în el și să accepte termenii și starea lui, am fost de acord pentru că am fost atât de mult nevoie de ajutor prin toate mijloacele, așa că am făcut tot ce vrea de la mine și în mod surprinzător duminică săptămâna trecută El mi-a trimis un text, care i-ar trebui să se grăbească la spital pentru un control, pe care am făcut-o cu adevărat, confirm faptul că de la medicul meu că eu sunt acum (HIV seronegativi), ochii mei plini de lacrimi și bucurie, plâns foarte mult pentru că într-adevăr boala mi-a lipsit de multe lucruri din viața mea, Acesta este un miracol, Vă rugăm să nu en-mistui e-mail dr.aribaspelltemple@outlook.com, sau draribaspelltemple@gmail.com sau sunati la 2348140439497 pentru vindecare și soluţie

    RăspundețiȘtergere