sâmbătă, 23 martie 2013

Primavara si raceala



De multe ori iesim din iarna grea putin 'sifonati",cu o imunitate scazuta si cum vremea schimbatoare nu ne ajuta ,contactam foarte usor gripa si raceala.

Raceala este o afectiune frecventa, cu simptome usor de recunoscut. Prin raceala denumim o serie intreaga de infectii virale, foarte contagioase, ale sistemului respirator superior.Desi se stie ca raceala este mai usoara decat gripa, nu trebuie sa ignoram ca o simpla raceala, netratata corespunzator, poate provoca complicatii la nivelul cailor respiratorii. Complicatiile includ infectii bacteriene (otite, sinuzite), probleme respiratorii la astmatici, pana la infectii pulmonare (bronsite, viroze, pneumonii).

Raceala debuteaza cu stari de oboseala, stranut, tuse si nas infundat; posibil febra, dureri musculare, iritare a amigdalelor sau infectie in gat, dureri de cap.
Poate dura de la cateva zile la 7-10 zile si poate aparea dupa perioadele mai indelungi petrecute afara, la temperaturi scazute, daca am stat in ploaie sau ne-am imbracat inadecvat temperaturii.

Raceala este una dintre cele mai des frecvente afectiuni: un adult se imbolnaveste in medie de doua pana la patru ori pe an. Copiii pot raci mult mai des, intre opt si douasprezece pri pe an, mai ales cei de varsta prescolara care isi construiesc inca sistemul imunitar.

Atentie:

* lacrimare, stranutul, nasul care curge pot fi si semne ale unei alergii, atat de des intalnite primavara, din cauza polenului!

* daca apar febra ridicata, dureri severe de cap si dureri in piept, este posibil sa nu fie o simpla raceala si este necesar un consult medical.
Gripa, recunoscuta a fi mai severa decat raceala, incepe brusc, cu febra si frisoane, oboseala, tuse, mucopurulenta, dureri musculare, dureri puternice de cap, dureri oculare; febra poate dura cateva zile. Gripa apare iarna si primavara devreme.
SFATURI EFICENTE PENTRU TRATAREA RACELII SI A GRIPEI
- Masurile de tratare a racelii si gripii trebuie sa aiba in vedere atat reducerea simptomelor, cat si prevenirea complicatiilor. Iti sunt de ajutor produsele care decongestioneaza mucoasa nazala si gatul (pastile, picaturi, solutii instant, inhalatii cu uleiuri volatile etc.) si cele antitermale (daca apare febra).

- Poti sa scazi febra si prin comprese sau impachetari cu apa rece si prin ceaiuri calde, care favorizeaza transpiratia. Bea multe lichide (ceaiuri, supe, sucuri proaspat stoarse de fructe) ca sa preintampini deshidratarea.

- Siropurile si pastilele calmeaza tusea seaca sau favorizeaza expectoratia (in functie de tipul tusei). Impotriva nasului infundat se recomanda inhalatii sau picaturi nazale din ser fiziologic, care nu are contraindicatii si nu creeaza dependenta.

- Pentru recuperarea mai rapida si intarirea imunitatii, mananca multe fructe si legume bogate in vitamina C. Poti lua si suplimente de vitamine, echinaceea, propolis.Nu uita si de remediile traditionale: lamaie, usturoi, ceapa, miere, busuioc, uleiuri esentiale, gargara cu apa sarata pentru durerile in gat. Somnul suficient ajuta si el la refacerea organismului slabit. Mai ales in cazul gripei se recomanda repaus la pat 2-4 zile si evitarea efortului fizic sau a expunerii la frig cateva zile.
 Recuperare:
Recuperarea este lenta si trebuie ajutata cu medicamentatie la indicatia medicului,sau putem da o fuga pana la farmacie pentru niste suplimente ajutatoare.
Ca idee ce putem lua:
-Vitamina C - ideala pentru infectii,imunitate scazuta si recuperare precum si un puternic antioxidant.
-Paracetamol - are efect analgezic si termoreglator
-Ceaiuri - de musetel,lamaie nici fierbite nice rece sa zicem "caldut"
-Consumul de fructe si legume crescut ,si diminuat consumul de carne rosie.

De evitat:
-Antibioticele - dupa cum se stie antibioticele nu au nici un efect asupra agentilor virali si trebuie luate numai la indicatia medicului.Si totusi de ce luam antibiotic daca nu ajuta? Raspunsul este simplu: Profilaxia.In urma invaziei de virusi ce produc raceala si gripa sistemul imunitar este puternic slabit ceea ce ne face mai succesibili la infectii pneumococice.Aici apare si antibioticul care previne acest lucru.
-Curentii de aer - calzi sau reci,curentii de aer trebuie evitati.
-Efortul fizic - evitati sa faceti efort fizic dar in aceasi masura nu este deloc indicat "sa zaci la pat".
-Contactul cu grupuri de persoane - trebuie evitat pentru a nu raspandii infectia si celor din jur.

ATENTIE: Daca va curge nasul evitati sa luati produse pe baza de Ibuprofenum deoarece acestea cresc secretia nazala.

Un comentariu:

  1. Am fost diagnosticat cu HIV / SIDA, timp de peste 5 ani, care mi-a facut sa pierd slujba mea și relația mea cu logodnicul meu, după ce a descoperit că am fost cu HIV, a plecat de la mine am încercat tot tot posibilul să-l facă rămâne cu mine, dar mi-a neglijat până când un prieten de-al meu pe Facebook din Singapore, mi-a spus mare vindecător, care va restaura viața mea din spate cu ierburi sale de vindecare puternice ... el mi-a trimis adresa de e-mail pentru a contacta (draribaspelltemple@gmail.com) și l-am contactat rapid , iar el a spus starea mea poate rezolvată, că el va trata boala imediat numai dacă i se poate avea încredere în el și să accepte termenii și starea lui, am fost de acord pentru că am fost atât de mult nevoie de ajutor prin toate mijloacele, așa că am făcut tot ce vrea de la mine și în mod surprinzător duminică săptămâna trecută El mi-a trimis un text, care i-ar trebui să se grăbească la spital pentru un control, pe care am făcut-o cu adevărat, confirm faptul că de la medicul meu că eu sunt acum (HIV seronegativi), ochii mei plini de lacrimi și bucurie, plâns foarte mult pentru că într-adevăr boala mi-a lipsit de multe lucruri din viața mea, Acesta este un miracol, Vă rugăm să nu en-mistui e-mail dr.aribaspelltemple@outlook.com, sau draribaspelltemple@gmail.com sau sunati la 2348140439497 pentru vindecare și soluţie

    RăspundețiȘtergere